moje kody w C++

TRIG_DRILL
masochistyczny projekt, napisany przeze mnie jeszcze wtedy, kiedy nie wiedziałem o takim dobrodziejstwie co się zowie odwrotne funkcje trygonometryczne. Program szacuje kąt na podstawie podanej wartości funkcji trygonometrycznej. Obsługuje sin, cos, tg i ctg. Nie dość, że obsługuje tylko kąty pierwszej ćwiartki, to ma w sobie jeszcze jedno niedociągnięcie, które w 3 na 10000 uruchomień spowoduje, że się randomowo wysypie. Jak je znajdziesz to spoko, jak nie to trudno. Życie toczy się dalej. Wyważyłem otwarte drzwi, ale przynajmniej poćwiczyłem sobie szacowanie metodą nadmiaru-niedomiaru.
Kodu tutaj nie wrzucam, bo ma już swoje miejsce w repozytorium na GitHub'ie: [klik]

radical simplifier znany bliżej jako upraszczacz pierwiastków arytmetycznych
zabawka, której stworzenie zostało zainspirowane rozmową z jednym z kolegów. Nudziło mi się, więc wyskrobałem to cudo. Planuję dalszy rozwój tego programu. Program stosuje własny algorytm do szukania przybliżeń pierwiastków, wyodrębniony poniżej. [Kod]

algorytm szukania pierwiastka dowolnego stopnia całkowitego dodatniego
wymaga dodania pewnego error-handlingu jeśli chcesz go zastosować do celów produkcyjnych, a pewnie nie zechcesz, jak go otworzysz. Mam za małą wiedzę, aby orzec o jego wydajności, ale szybkość dzisiejszych komputerów przykryje moje nieuctwo przy pojedynczych obliczeniach. [Kod]

Ogłaszam wszem i wobec, że za żadne z kodów nie odpowiadam i że korzystasz z nich tylko i wyłącznie na własne ryzyko. To, że piszę to głównie odnosząc się do programów liczących jakieś pierdoły może i jest śmieszne, ale żyjemy w na tyle cwaniackich czasach, że za pęknięte wiadro można kogoś posądzić, więc tu i teraz ukrócam obywatelskie kibolstwo.

No comments:

Post a Comment