Saturday, October 10, 2015

PaxPlot...

Długo mnie tu nie było, co wcale nie oznacza, że się bezwzględnie obijałem :). Pracuję nad programem do rysowania wykresów funkcji. Pewna część z Was już o tym wie, reszta zaraz się dowie. Z zamiarem stworzenia czegoś takiego nosiłem się od końca drugiej klasy liceum. W kwietniu tego roku zacząłem coś działać w tym kierunku. Potem matury, wakacje, brak weny. Tworzę ten program hobbystycznie. Myślą przewodnią tego cuda jest demonstracja "zachowań" wykresów funkcji w zależności od zmian współczynników. Dzisiaj rozwój programu osiągnął kamień milowy, mianowicie możliwość rysowania więcej niż jednego wykresu na bitmapie. Na razie "warstw" jest 5 i każdy z wykresów może przedstawiać inną funkcję (na tę godzinę są funkcje wielomianowe, ale będą dostępne jeszcze: trygonometryczne, logarytmiczna, wykładnicza). Program może też rysować pochodną funkcji "w czasie rzeczywistym"; będzie też suwaczek do stycznej. Nie chcę obiecywać nie wiadomo czego, jak go skończę, to będzie. Mogę zdradzić tyle, że plany wobec tego programu są spore.

Prawdopodobnie dodam możliwość rysowania w oknach innych niż dedykowane programu. Udało mi się narysować paxplotem wykres na oknie oprogramowania do tablic interaktywnych, ale muszę jeszcze nad tym popracować (na pulpicie też da się narysować wykres :D).

No comments:

Post a Comment